lördag 6 juli 2013

Between the buttons

The Rolling Stones - Between the buttons (1967)


Plattan som har gett namn till min blogg fick jag i födelsedagspresent samma år som den gavs ut.
Jag har den fortfarande kvar. Den har varit med om mycket genom åren, som fester och flyttkalas, och är med andra ord något bedagad. Den är trots det spelbar och hamnar på skivtallriken då och då.

Det här är versionen med "Back street girl" och "Plese go home" som på den amerikanska upplagan ersattes med "Let's spend the night together" och "Ruby tuesday". På den tiden var det vanligt att släppa singlar för sig och LP-skivorna för sig. Det gav skivbolagen anledning att ge ut Greatest-Hits-LP med jämna mellanrum.

Denna LP räknas vanligtvis inte in bland Rolling Stones främsta album, vilket jag i viss mån kan instämma i, men enligt mig är det ändå mycket väl värt att lyssna på. Särskilt vill jag nämna "Who's been sleeping here".
http://www.youtube.com/watch?v=KVyeDfB1Nfc


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar