söndag 10 november 2013

Att vilja men inte kunna

T Rex - The Slider (1972)

Nej, det handlar inte om en feltolkning av Torsson ifall någon gjorde den associationen. Det är inte heller en antydan att Marc Bolan skulle ha varit oduglig. Det handlar i stället om mig och att jag skulle vilja tycka att T Rex var ett så fantastiskt band som så många andra tycker. Jag vill, men jag kan inte.


Därmed inte sagt att jag tycker det är dåligt det som Bolan gjorde med T.Rex. Det är bara det att jag inte tycker det är så där jättebra heller. Mina fötter vaknar visserligen till liv och börjar stampa takten redan efter några sekunder av inledande Metal guru, men resten av kroppen förblir märkligt nog likgiltig.

 
Då och då ger jag Bolan och T.Rex en ny chans. Som nu. Men det slutar alltid på samma sätt. Hitsinglarna Metal guru och Telegram Sam går ju inte att avfärda. De är väl värda sin hit-status.  Resten förblir lite trist hur många gånger jag än försöker. Det tyckte jag när plattorna var nya och det tycker jag fortfarande.


De plattor Bolan gjorde med Tyrannosaurus Rex tycker jag faktiskt är mycket bättre än de han åstadkom senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar