lördag 21 januari 2017

Rensa?

Med några lediga dagar kring jul och nyår väcktes tankarna på att ordna lite i skivhyllorna. Ett antal nyinköp hade nämligen inte sorterats in. Problemet var hur de skulle få plats.



Arkivet är ganska välfyllt. Hyllorna bågnar under trycket.
Jag ska bara flytta om några skivor, tänkte jag. Plocka ut, exempelvis Beatles-, Bowie- och Stonesskivorna, och ställa dem på annan plats.
Löste det problemet? Inte alls! Vilken dominoeffekt detta resulterade i! Nu står det skivor överallt och de ryms ändå inte i hyllan.
En positiv effekt blev i alla fall att jag kunde plocka ut ett antal dubletter som jag faktiskt kan avvara. Oftast hamnar dessa hos min syster Annika som älskar skivor (nästan) lika mycket som jag, men inte lider av samma tvång att hela tiden köpa fler.
Man kan aldrig ha för många LP- (singel, EP tom CD) skivor enligt min filosofi. Min sambo delar dock inte min filosofi i detta sammanhang, måste jag tyvärr tillägga.
Det är ju en sak att ha 56 album med The Rolling Stones, men däremot kan man ju fråga sig varför har jag 5 album med Edmundo Ros, lika många med Trini Lopez och 8 med Anita Lindblom. Detta bara för att nämna några (i sammanhanget mindre horribla) exempel som jag inte vill avslöja här.
Det är kanske dags att rensa lite.


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar